Indlæg

Dag 11 torsdag

Billede
Vi stod op tidligt om morgenen som vi altid gør. Efter dette skulle vi med en bus til Palma. I Palma startede vi med at tage ud til konge paladset. Det var et meget fint palads og var med til at vise deres historie. Efter denne smukke oplevelse skyndte vi os hen til noget som hedder greebtourspalma hvor man kan leje segways. Vi stod på segway i en times tid hvor vi så byen. Nogen tog så hjem til huset (drengene og Mette) imens de andre shoppede løs. Om aftenen pakkede vi lidt før vi tog hen på en fin og dyr restaurant. Nogen fik en bøf imens andre fik seafood. Da vi kom hjem til huset igen stod den på oprydning og pakning.

Onsdag dag 10

Idag startede vi dagen ud med at stå op kl 6:30. Vi skynder os at gøre os klar og spise morgenmad. Derefter tager vi en taxi hen til en guide. Guiden tog os med på en 4 timers lang tur hvor vi prøvede mange forskellige ting Fx rapellede vi ned af en 22m klippe i noget vand og så svømmede vi da alle var kommet ned hen til en grotte indgang. For at komme ind i grotte blev man nåd til at dykke lidt ned under noget sten hvor man derefter kom op til meget flot og glat marmor gulv. Grotten mindede om drage grotter som vi også har været nede i. Det var nemlig dropstenshuler. Men til forskel var denne grotte helt mørk og lukket af. Man kunne skulle også klatre op og ned af sten og ned i det is kolde vand som aldrig har set sollys. Da vi kom ud gik vi turen hen til hvor vi var startet og kørte hjem. Så slappet vi af hele eftermiddagen og tog ud og spise på restaurant hvor maden godt kunne havde været bedre.

Mandag dag 8

Billede
Vi stod op tidligt om morgenen, og spiste morgenmad sammen. Kl cirka 9 kom der to taxier og hentede os. Vi tog ind til Palma da vi skulle med et flot gammelt tog til Sóller dalen. Det var en meget flot togtur med massere af smukke bjerge. Da vi kom til Sóller tog vi med en sporvogn ned til havnen. Vi tog på stranden. Lærerne lå og solede sig imens vi lejede en vand cykel. Vi spiste derefter lækker Sóller is. Vi tog efter hjem til Sa Rápita og spiste på en restaurant.

Tirsdag dag 9

Idag udforskede vi byen vi bor i Sa Rápita. Vi gik en tur ned på havnen hvor der var en del store både og skibe. Da vi havde set havnen fik vi en is på et lokalt ishus hvor mange lokale drak en kop kaffe. Om eftermiddagen tog vi på snorkle-tur med Marianne som snorkle instruktør. Vi så mange forskellige fisk, krebs og også en blæksprutte.

Dag 7 søndag

Billede
Idag stod vi op med 07.30 tiden og spiste morgenmad, men bageren var lukket fordi det var søndag så vi spiste mest bare raster fra det andre dage. Efter morgenmaden tog vi med bussen til Campos og derefter en anden bus til Palma. I Palma startede vi ud med at gå på museum, og så på gammelt kunst og Mallorcas historie. Efter det kig vi sammen ned i byen og der fandt vi et galleri med morderne pop-art. Derefter var der nogen der gik ud for at osse og shoppe og andre gik ud for at kigge rundt i Palma og spiste noget frokost. Ved 14.00 mødtes vi allesammen igen og gik ned mod bussen, der kørte os til Campos og i Campos skiftede vi bus til en der kørte os til Sa Rápita. I Sa Rápita købte vi ind og Tobias og Oskar lavede aftensmad. Efter aftensmaden hoppede vi poolen og sluttede aften af med at rydde op i huset.

Lørdag dag 6

Vi spiste alle morgenmad sammen. Efter morgenmaden blev vi hentet af en taxa, som vi bestilte dagen forinden. Vi blev kørt til Sant Jordi, hvor vi blev sejlet af en båd ud til en lille ø, Cabrera. Cabrera er en naturpark. På øen var der rigtig mange firben, det kravlede rundt over alt. Efter vi havde været på Cabrera, blev vi sejlet ud til blue cave, som er en grotte, hvor vandet er fuldstændig blåt og det var rigtig mange forskellige fisk. Vi snorklede og dykkede i det smukke turkise vand. Vi sluttede dagen af med, at spise aftensmad i Sant Jordi, og blev hentet af to taxaer efter, der kørte os hjem.

Fredag dag 5

Billede
Fredag hyggede vi ved poolen, og slo benene op. Og planlagde aktiviteterne for de næste dage. Nogen gik på stranden mens andre slappede af i villaen. Om aftenen fik vi noget lækkert mad på en lille restaurant med hav-udsigt i Sa rápita.